3 ANYS
TUTOR: MIQUEL MILLET
CORREU ELECTRÒNIC: m.milletcarmona@edu.gva.es
TELÈFON DEL CENTRE: 96 282 64 75
REUNIÓ I INSTRUCCIONS PER AL PRINCIPI DE CURS 22-23
ORDRE D’ENTRADA DEL XIQUETS/ES DURANT EL SETEMBRE 2023
11 DE SETEMBRE: ENTRADA DE TOT L’ALUMNAT EN COMPANYIA D’UN ADULT.
DESPRÉS ES FARÀ UNA ENTRADA GRADUAL D’AQUESTA MANERA:
13 DE SETEMBRE:
15 DE SETEMBRE:
19 DE SETEMBRE:
MATERIAL NECESSARI PER A L’INICI DE CURS
Tot el material ha d’estar marcat amb el nom del xiquet/a
-6 fotos carnet
-Muda de roba: roba interior, pantalons i samarreta
-Davantal amb un veta per penjar-lo
-Un paquet de tovalloles humides
És un període que cal planificar perquè l’entrada siga el menys traumàtica possible.
Es recomana fer una entrevista cap el mes de juliol perquè les famílies coneguen les instal·lacions, el personal docent i el funcionament de l’escola. Durant l’entrevista s’hauria de tractar temes com ara:
– Explicar les dificultats que es poden presentar quan s’incorpora per primera vegada al centre i les maneres en que ho pot manifestar.
-La importància de la bona relació entre les famílies i l’escola, per a poder potenciar el desenvolupament entre alumnas, els seus pares, mares, tutors\es i els educadors/mestres.
-Indicar les mesures que s’han de prendre per facilitar la seva adaptació. Proporcionarem unes pautes que els pares i mares puguen seguir per evitar que l’adaptació del seu fill@ siga perjudicial. Ser puntuals a l’hora de la recollida, també fer-los coneixedors de l’organització dels horaris, la divisió dels grups, el increment de la jornada…
Es poden mostrar manifestacions i conductes durant aquest període, no obstant no vol dir que es presentin totes a la vegada, ja que depenen del infant.
-Plors incontrolats
-Intents de fugida
-Ansietat
-Descontrol d’esfínters
-Trastorns de l’alimentació i de la son
Les activitats que és fan durant el període d’adaptació han de ser motivadores , lúdiques, participatives i basat en la concepció d’un aprenentatge significatiu. A mida que anem avançant , les activitats seran més complexes.
Molt important, el comiat (“despedida”). No marxeu quan estiguen distrets, ràpid i sense que s’enteren. Així no disminuireu el seu patiment, sinó que l’accentuareu, ja que quan es giren de cop i volta no us veuran i els inundarà una sensació d’abandonament que els costarà molt gestionar. Acomiadeu-vos tranquil·lament, els expliqueu que marxeu a treballar, a comprar, el que siga i que en 2, 3, 4 hores tornareu a buscar-los. I un cop us acomiadeu, marxeu amb serenitat i seguretat
Els educadors i mestres també haurem de valorar si la nostra intervenció ha estat adequada, si els infants s’han adaptat bé, els materials i les activiats han estat idonies.
Després d’aquesta explicació us desitge a tots i totes un bon inici de curs!
RACONS A L’AULA
ASSEMBLEA
RUTINES
BIBLIOTECA D’AULA
JOC SIMBÒLIC
SENSORIAL MONTESSORI
LÒGICA MATEMÀTICA
ICT
INICIACIÓ A LA PROGRAMACIÓ
ESCACS