3 ANYS

TUTOR: MIQUEL MILLET

CORREU ELECTRÒNIC: m.milletcarmona@edu.gva.es

TELÈFON DEL CENTRE: 96 282 64 75

REUNIÓ I INSTRUCCIONS PER AL PRINCIPI DE CURS 22-23

ORDRE D’ENTRADA DEL XIQUETS/ES DURANT EL SETEMBRE 2023

11 DE SETEMBRE: ENTRADA DE TOT L’ALUMNAT EN COMPANYIA D’UN ADULT.

DESPRÉS ES FARÀ UNA ENTRADA GRADUAL D’AQUESTA MANERA:

13 DE SETEMBRE:

15 DE SETEMBRE:

19 DE SETEMBRE:

MATERIAL NECESSARI PER A L’INICI DE CURS

Tot el material ha d’estar marcat amb el nom del xiquet/a

-6 fotos carnet

-Muda de roba: roba interior, pantalons i samarreta

-Davantal amb un veta per penjar-lo

-Un paquet de tovalloles humides

RECOMANACIONS
Com podem preparar l’entrada a l’escola:
 
– Cal treballar l’autonomia i la seguretat amb ells.
 
– Començar amb els horaris i les rutines que seguireu durant el curs amb dies d’antelació.
 
– Anticipar el que passarà, explicant com és l’escola per exemple, com els acompanyareu els primers dies, qui els anirà a areplegar, l’horari… Fins i tot se’ls hi pot ensenyar el camí que faran per anar a l’escola.
 
– Utilitzar un llenguatge positiu i realista envers l’escola i les mestres, sense exageracions, invencions o fantasies.
 
– La vostra actitud envers aquest procés, les mestres i l’escola és molt important. Penseu que a vegades no calen paraules per percebre el que l’altre sent cap a una persona o lloc. Llavors intentar mantenir una actitud positiva i segura perquè ells puguen sentir-ho i quedar-se tranquils quan vosaltres marxeu.
 
– Intentar fer una adaptació progressiva en el temps. Quantes menys expectatives i presses tingueu, millor per a vosaltres i pel vostre fill/a. Disminuireu decepcions, frustracions, tensions, estrés… Penseu que cada infant és un món i necessitaran diese o fins i tot setmanes. Alguns poden començar molt bé la primera setmana i llavors la segona setmana no portar-ho tant bé. Paciència, necessiten una mica més de temps.
.   
 
Durant el mes de setembre tenim l’anomenat  “període d’adaptació” que és quan els xiquets i les coquetees trepitjen per primera vegada un centre escolar, o venen després d’unes vacances en família.

És un període que cal planificar perquè l’entrada siga el menys traumàtica possible. 

Es recomana fer una entrevista cap el mes de juliol perquè les famílies  coneguen les instal·lacions, el personal docent i el funcionament de l’escola. Durant l’entrevista s’hauria de tractar temes com ara:

– Explicar les dificultats que es poden presentar quan s’incorpora per primera vegada al centre i les maneres en que  ho pot manifestar.

-La importància de la bona relació entre les famílies i l’escola, per a poder potenciar el desenvolupament entre alumnas, els seus pares, mares, tutors\es i els educadors/mestres.

-Indicar les mesures que s’han de prendre per facilitar la seva adaptació. Proporcionarem unes pautes que els pares i mares puguen seguir per evitar que l’adaptació del seu fill@ siga perjudicial. Ser puntuals a l’hora de la recollida, també fer-los coneixedors de l’organització dels horaris, la divisió dels grups, el increment de la jornada… 

Es poden mostrar manifestacions i conductes durant aquest període, no obstant no vol dir que es presentin totes a la vegada, ja que depenen del infant.

-Plors incontrolats
-Intents de fugida
-Ansietat 
-Descontrol d’esfínters
-Trastorns de l’alimentació i de la son 

Les activitats que és fan durant el període d’adaptació han de ser motivadores , lúdiques, participatives i basat en la concepció d’un aprenentatge significatiu. A mida que anem avançant , les activitats seran més complexes.

Molt important, el comiat (“despedida”). No marxeu quan estiguen distrets, ràpid i sense que s’enteren. Així no disminuireu el seu patiment, sinó que l’accentuareu, ja que quan es giren de cop i volta no us veuran i els inundarà una sensació d’abandonament que els costarà molt gestionar. Acomiadeu-vos tranquil·lament, els expliqueu que marxeu a treballar, a comprar, el que siga i que en 2, 3, 4 hores tornareu a buscar-los. I un cop us acomiadeu, marxeu amb serenitat i seguretat

 

Els educadors i mestres també haurem de valorar si la nostra intervenció ha estat adequada, si els infants s’han adaptat bé, els materials i les activiats han estat idonies. 

Després d’aquesta explicació us desitge a tots i totes un bon inici de curs! 

RACONS A L’AULA

ASSEMBLEA

RUTINES

BIBLIOTECA D’AULA

JOC SIMBÒLIC

SENSORIAL MONTESSORI

LÒGICA MATEMÀTICA

ICT

INICIACIÓ A LA PROGRAMACIÓ

ESCACS